Corona leerstilstand en high-dosage tutoring

High Dosage Tutoring is een intensieve onderwijsinterventie om het sociaal-emotioneel welbevinden en het leerniveau van kinderen met een grote leerachterstand te verhogen. Deze vorm van tutorleren wordt nu op Markland college Oudenbosch ingezet om leerstilstanden na een langere periode van thuisonderwijs aan te pakken. Ze plaatsen 3 weken geleden een oproep op hun website en andere social media. Hierop werd direct gereageerd: oud collega’s, oud leerlingen, ouders en stagiaires wilden graag hun steentje bijdragen. Om hen te  voorzien van extra skills en informatie rondom deze vorm van tutorleren, mocht ik deze training verzorgen. Samen met trainingsacteur Nicola van den Einden ben ik aan de slag gegaan. Vijftien tutoren zijn er nu klaar voor. En aanstaande maandag 28 maart gaan de eerste leerlingen profiteren van deze bijzondere “bijlessen”. Ik wens hen allemaal heel veel leerplezier en succes toe!

Nieuws

Peercoaching toen en nu

Peercoaching heeft een rijke historie in het voortgezet onderwijs. Deze onderwijsmethode heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld tot een waardevol instrument voor zowel persoonlijke

Lees meer »

Co-training docenten peerchoaching

Co-training van coördinatoren is een belangrijke fase tijdens het implementatieproces. Het is een samenwerkingsgerichte methode waarbij coördinatoren en de trainer van Tutorleren VO samen verantwoordelijk zijn voor en elkaar ondersteunen tijdens de training van deze peercoaches.

Lees meer »
Tutoren training

Executieve functies

Leuk om te vertellen dat de tutorentraining weer vernieuwd is! De cursus voor de peercoaches is onder andere uitgebreid met een workshop “Peercoaching van executieve

Lees meer »