High Dosage Tutoring is een intensieve onderwijsinterventie om het sociaal-emotioneel welbevinden en het leerniveau van kinderen met een grote leerachterstand te verhogen. Deze vorm van tutorleren wordt nu op Markland college Oudenbosch ingezet om leerstilstanden na een langere periode van thuisonderwijs aan te pakken. Ze plaatsen 3 weken geleden een oproep op hun website en andere social media. Hierop werd direct gereageerd: oud collega’s, oud leerlingen, ouders en stagiaires wilden graag hun steentje bijdragen. Om hen te voorzien van extra skills en informatie rondom deze vorm van tutorleren, mocht ik deze training verzorgen. Samen met trainingsacteur Nicola van den Einden ben ik aan de slag gegaan. Vijftien tutoren zijn er nu klaar voor. En aanstaande maandag 28 maart gaan de eerste leerlingen profiteren van deze bijzondere “bijlessen”. Ik wens hen allemaal heel veel leerplezier en succes toe!

Aanbevelingen voor een duurzame implementatie
Hoe blijft peeronderwijs echt goed plakken? Want het onderbouwd en duurzaam implementeren van deze onderwijsvorm vereist een gedegen voorbereiding en goed onderhoud. Met deze aanbevelingen vergroot