Scholen met peeronderwijs
  • Munnikenheide college Etten-Leur (tutorleren)
  • Van Maerlant ‘s-Hertogenbosch (tutorleren en lentorenproject)
  • Campus 013 Tilburg (tutorleren en buddy systeem)
  • Aeres VMBO Eden (tutorleren)
  • Lely lyceum Amsterdam (buddy systeem)
  • Zaanlands lyceum Zaandam (tutorleren: ervaren en startende tutoren)
  • Pontes Het Goese Lyceum (tutorleren)
  • Het Heerenlanden Leerdam (tutorleren)
  • Mondial college Nijmegen (tutorleren)
  • Wartburg locatie Marnix Dordrecht (tutorleren)
  • Markland Oudenbosch (high dosage tutoring)
  • Walewyc Mavo Waalwijk (tutorleren en lentorenproject)
  • Bossche Vakschool ‘s-Hertogenbosch (buddyproject)
  • Overlaat Waalwijk (tutorleren)
  • Sancta Maria Mavo ‘s-Hertogenbosch (lentorenproject)
  • Het Gymnasium Camphusianum Gorinchem (buddyproject)
 

Sabijn Vijlbrief docent Omgangskunde Fontys: “Enthousiasme, positiviteit, open communicatie en oprechte interesse typeren voor mij de samenwerking met Anne-Marie. Samenwerken met jou levert energie op! Zowel onderling als zeker ook bij de groep ‘cursisten’.

Geert-Jan Willems, Manager Onderwijs, Van Maerlant, ‘s-Hertogenbosch:

Op Van Maerlant zijn we sinds 2017-2018 gestart met tutorleren. Anne-Marie heeft ons volledige team middels een duidelijke presentatie enthousiast gekregen (en gehouden). De aftrap betekende een fijne, constructieve samenwerking, waarin Anne-Marie het implementatieproces vorm heeft gegeven. De aanpak van Anne Marij is luisterend en aansluitend bij de wensen van onze school. Praktisch, maar ook gebaseerd op wetenschappelijke inzichten. Tutorleren is bij ons op school een blijvertje……en voor “nazorg” is Anne-Marie altijd bereikbaar en pro actief.

Han Snijders, directeur Campus 013 Tilburg: Anne-Marie heeft een groep van docenten en leerlingen met veel enthousiasme begeleid bij het implementeren van tutorleren en het buddyproject. Een verrijking voor onze school omdat alle leerlingen die hierbij betrokken zijn, een bijdrage leveren aan beter presteren en de kwaliteit van de relaties in de school. Burgerschap in optima forma.

Patrick van der Pijl directeur Aeres vmbo & mbo Ede:  Anne- Marie begeleidt onze school bij de invoering van tutorleren. Wij doen dit omdat we op andere scholen het positieve effect van peer tot peer coaching zien. Zowel de leerling die begeleidt als de leerling die begeleiding krijgt zie je groeien. Tutorleren is geen “kunstje” dat je even inzet. Tutorleren moet passen bij de visie van school voor een succesvolle invoering. Anne- Marie begeleidt zowel onze leerlingen en studenten als de collega’s en dat resulteert in enthousiaste collega’s en nog belangrijker: onze leerlingen.