Peeronderwijs tijdens en na deze coronaperiode

Juist in deze tijd kan peeronderwijs van grote waarde zijn voor onze VO leerlingen. Hulp die gegeven wordt door leeftijdgenoten wordt als erg waardevol ervaren. Zeker nu er wat meer onzekerheid is onder onze leerlingen over hun (eventueel) opgelopen leerachterstanden. Tutoren geven didactische ondersteuning die precies afgestemd wordt op de leerling. Zij zijn getraind om hun hulp af te stemmen op de persoonlijke hiaten én op de didactische werkwijze dit past bij deze leerling. Lentoren geven juist sociaal emotionele hulp aan brugklassen die starten op hun nieuwe VO school. Zij zijn de extra handen, ogen en oren voor de mentoren. Zo creëren zij mede een warm welkom op hun nieuwe school. Peeronderwijs opzetten op uw school? Ik help u graag.

Nieuws

Goede doelen

Goede doelen

Ieder jaar kies ik een goed doel om te steunen – een bijdrage die hopelijk een positief verschil maakt. Het liefst kies ik een kleine

Lees meer »

Peercoaching toen en nu

Peercoaching heeft een rijke historie in het voortgezet onderwijs. Deze onderwijsmethode heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld tot een waardevol instrument voor zowel persoonlijke

Lees meer »

Co-training docenten peerchoaching

Co-training van coördinatoren is een belangrijke fase tijdens het implementatieproces. Het is een samenwerkingsgerichte methode waarbij coördinatoren en de trainer van Tutorleren VO samen verantwoordelijk zijn voor en elkaar ondersteunen tijdens de training van deze peercoaches.

Lees meer »