Skip to content
Tutorleren in het VO
Coaching advies en training
Tutorleren in het VOTutorleren in het VO
(06)12 60 58 27anne-marie@tutorleren.nl
Facebook page opens in new windowLinkedin page opens in new window
  • Home
  • Over tutorleren en buddysysteem
    • Tutorleren is maatwerk, leerplezier en autonomie
    • Organisatie binnen school
    • Buddysysteem PO / VO
  • Wie ben ik?
  • Wat bied ik u?
  • Trainingen en workshops
    • Training tutorcoaches
    • Training buddycoaches
  • Samenwerking
  • Contact
  • Home
  • Over tutorleren en buddysysteem
    • Tutorleren is maatwerk, leerplezier en autonomie
    • Organisatie binnen school
    • Buddysysteem PO / VO
  • Wie ben ik?
  • Wat bied ik u?
  • Trainingen en workshops
    • Training tutorcoaches
    • Training buddycoaches
  • Samenwerking
  • Contact

Interessant rapport gepubliceerd door The Center for Community Health and Development, University of Kansas:

Je bent hier:
  1. Home
  2. Nieuws
  3. Interessant rapport gepubliceerd door The…

A peer education program can be an effective way to reach a large number of people, especially in situations where the population is suspicious of outsiders or there is very little money available for services. Successful programs are based on the assumption that the peer educator-learner relationship is a partnership, and that peer educators may become learners and vice-versa. Other elements of a well-designed program include:
Community involvement in both the design and operation of the program
A clear sense of purpose and an understanding of the target population
A coordinating structure that assures the smooth running of the program
Recruitment of peer educators and learners that takes their cultures, needs, and issues into account
A well-thought-out peer education training process that reflects the philosophy, methods, and goals of the program
Ongoing supervision, support, and in-service training opportunities for peer educators
Personnel policies for volunteers and learners that are clear about expectations, rights, and obligations
A format and regular schedule for program evaluation and improvement
If you can put together a peer education program that includes these components, you have a great chance of success.

Voor het hele rapport klik op onderstaande link:

https://ctb.ku.edu/en/table-of-contents/implement/improving-services/peer-education/main

 

Andere nieuwsberichten

Corona leerstilstand en high-dosage tutoring
23 maart 2021
Nieuw onderzoek: Peer tutoring in wiskunde heeft voordelen, zowel in het basisonderwijs als het voortgezet onderwijs
17 maart 2021
Nieuwe training voor studenten
18 februari 2021
Leerachterstanden op het VO wegwerken door inzet tutoren
1 februari 2021
Website vernieuwd!
23 december 2020
Studiedag op VO scholen over peer onderwijs
Studiedag peer onderwijs
17 september 2020
Peeronderwijs tijdens en na deze coronaperiode
23 juni 2020
vruchten plukken van peeronderwijs MBO
27 januari 2020
Samenwerkend leren in het basisonderwijs
11 november 2019
Peer tutor en peer buddy
12 augustus 2019
Nieuwe training voor coaches
12 maart 2019
handen wiskunde
Prachtig artikel: “Peer Support: Welke vormen zijn er?”
19 oktober 2018
peer to peer
De kracht van peer-to-peer communicatie
17 september 2018
idee-kennis-en-resultaat
De kracht van “peertalk”
25 januari 2018
Logo compleet
Één- of meerdaagse trainingen
4 september 2017
Logo compleet
Condities voor succes peer tutoring
9 juni 2017
Logo compleet
Studenten Omgangskunde ontwikkelen training tutoren
22 mei 2017

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je email adres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

Post comment

Nieuws
  • Corona leerstilstand en high-dosage tutoring
    23 maart 2021
  • Nieuw onderzoek: Peer tutoring in wiskunde heeft voordelen, zowel in het basisonderwijs als het voortgezet onderwijs
    17 maart 2021
  • Nieuwe training voor studenten
    18 februari 2021
  • Leerachterstanden op het VO wegwerken door inzet tutoren
    1 februari 2021
  • Website vernieuwd!
    23 december 2020
  • Studiedag op VO scholen over peer onderwijs
    Studiedag peer onderwijs
    17 september 2020
  • Peeronderwijs tijdens en na deze coronaperiode
    23 juni 2020
  • vruchten plukken van peeronderwijs MBO
    27 januari 2020
  • Interessant rapport gepubliceerd door The Center for Community Health and Development, University of Kansas:
    11 november 2019
  • Samenwerkend leren in het basisonderwijs
    11 november 2019
  • Peer tutor en peer buddy
    12 augustus 2019
  • Nieuwe training voor coaches
    12 maart 2019
  • handen wiskunde
    Prachtig artikel: “Peer Support: Welke vormen zijn er?”
    19 oktober 2018
  • peer to peer
    De kracht van peer-to-peer communicatie
    17 september 2018
  • idee-kennis-en-resultaat
    De kracht van “peertalk”
    25 januari 2018
  • Logo compleet
    Één- of meerdaagse trainingen
    4 september 2017
  • Logo compleet
    Condities voor succes peer tutoring
    9 juni 2017
  • Logo compleet
    Studenten Omgangskunde ontwikkelen training tutoren
    22 mei 2017

Tutorleren vo - coaching, advies en training
Anne-Marie van Dongen
Buitenvest 8
4931 CH Geertruidenberg
tel. (06)12 60 58 27
anne-marie@tutorleren.nl

Copyright TutorLeren - Algemene Voorwaarden / AVG. Powered by iWAD Support & Service op 1

Kernwoorden:
Coaching Samenwerkend leren
21st century skills
peer to peer
leerplezier
tutorleren en maatwerk

 

 

Go to Top